Communiceren over fuseren Fusie

Marten Waardenburg


Nederlands | 11-04-2012 | 146 pagina's

9789013077285

Paperback / softback


€ 32,95

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)




Tekst achterflap

Omschrijving

Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren. Naast het informeren van alle betrokkenen zijn daarbij het motiveren van besluitvorming, het wegnemen van onrust en het kennismaken met elkaar belangrijke aandachtspunten. Doorgaans betekent een fusie een nieuwe naam en huisstijl. Ook dat aspect ligt grotendeels op het bordje van de communicatie functionarissen van beide bedrijven. Naarmate de fusiedatum nadert, krijgt Communicatie te maken met het vervaardigen van nieuwe communicatiemiddelen en het introduceren van nieuwe regels, procedures en dergelijke. En dan moeten ook de communicatieafdelingen op de fusiedatum worden geïntegreerd. Hoe u dat voor elkaar kunt krijgen, vindt u in dit handige Communicatie Memo 'Communiceren over fuseren'.

Details

EAN :9789013077285
Auteur: 
Uitgever :Koninklijke Boom Uitgevers
Publicatie datum :  11-04-2012
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :185 mm
Breedte :111 mm
Dikte :10 mm
Gewicht :146 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :146
Reeks :  Communicatie memo