Bejegening in de zorg


Nederlands | 04-05-2021 | 157 pages

9789024414093

Paperback / softback


€ 31,50

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)




Tekst achterflap

In dit boek wordt, met voor de verschillende sectoren van zorg herkenbare voorbeelden, ingegaan op de professionele wijze waarop hulpverleners cliënten en patiënten kunnen bejegenen. Mensen in verzorging- en verpleeghuizen, ziekenhuizen, de psychiatrie, thuiszorg, jeugdhulpverlening, mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap zijn zeer afhankelijk van de wijze waarop hulpverleners hen tegemoettreden, bejegenen.

Die bejegening vraagt om een heldere, breed gedragen, goed onderbouwde en bewuste visie. De visie komt tot uitdrukking in iemands attitude. In deze attitude speelt de kritische zelfreflectie de belangrijkste rol; zelfkennis, scherp kijken naar jezelf, gaat aan alles vooraf. Respectvolle bejegening is een kwaliteitsinstrument.

Het boek is geschikt voor medewerkers in alle zorgsectoren. Studenten mbo en hbo wordt een kader aangeboden; discussies en opdrachten maken dit praktische boek goed bespreekbaar. Voor organisaties en instellingen is dit boek bruikbaar om hun visie te toetsen: bejegening als kwaliteitsinstrument.

Details

EAN :9789024414093
Auteur: 
Uitgever :Koninklijke Boom Uitgevers
Publicatiedatum :  04-05-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :210 mm
Breedte :135 mm
Dikte :10 mm
Gewicht :217 gr
Voorraad :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal bladzijden :157