Nederlands | 09-09-2021 | 186 pages
9789036826884
Paperback / softback
Dit boek draagt bij aan de implementatie van open communicatie door zorgverleners na incidenten of bij klachten. Een open en eerlijk gesprek met patiënten en hun naasten helpt bij het sneller en beter verwerken van de traumatische ervaring, door zowel patiënt als zorgverlener. Het brengt de essentie van openheid na incidenten in kaart en bespreekt de kernelementen van het open gesprek. Het is bedoeld voor iedereen in de zorg die met incidenten, calamiteiten en klachten te maken heeft of kan krijgen. En is daardoor ook waardevol voor cliënten, patiënten en hun naasten.
Geeft inzicht in het belang van open communicatie na incidenten
Combineert wetenschappelijke informatie met praktijkvoorbeelden
Leert hoe een open gesprek te voeren
EAN : | 9789036826884 |
Uitgever : | Springer Media B.V. |
Publicatiedatum : | 09-09-2021 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal : | Nederlands |
Hoogte : | 240 mm |
Breedte : | 168 mm |
Dikte : | 12 mm |
Gewicht : | 362 gr |
Voorraad : | POD (Beschikbaar als print-on-demand.) |
Aantal bladzijden : | 186 |
Trefwoorden : | communicatie;disclosure;incidenten;klachten;open communicatie;openheid;tuchtrecht;wet kwaliteit klachten en geschillen zorg;wkkgz;zorg |