Impact


Nederlands | 14-05-2018 | 247 pages

9789082579918

Paperback / softback


  Lees hier de eerste pagina``s....

€ 34,95

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Tekst achterflap

Hoe kan een boek ervoor zorgen dat je meer impact hebt op andere mensen? Een boek?! Stel je eens voor dat het waar is. Dat je, net als alle andere mensen die dit boek lazen, je impact sterk vergroot. Wat zou dat betekenen voor de mensen om je heen? Hoeveel beter zou je hen kunnen bereiken? Hoeveel sterker zou je staan in je werk? Hoe belooft dit boek dan impact? Het vertrekpunt van de auteurs is het feit dat mensen onbewuste en dus irrationele wezens zijn en slechts zeer beperkt gevoelig voor ratio en logica. Ze ontwikkelden en testten een stevige visie én enkele concrete technieken die de mens in dat onbewuste bereiken. Daar waar verandering écht tot stand komt en dat is een echte game changer! En... welk besluit neem je? - Je klikt nu weg omdat je denkt: 'weer zo'n verhaal over effectiviteit?' - Je parkeert die gedachte. En besluit om te leren hoe je tot anderen door kunt dringen en zo je impact sterk vergroot.

Slogan/Promotie

Hoe kan een boek ervoor zorgen dat je meer impact hebt op andere mensen? Een boek?! Stel je eens voor dat het waar is. Dat je, net als alle andere mensen die dit boek lazen, je impact sterk vergroot. Wat zou dat betekenen voor de mensen om je heen? Hoeveel beter zou je hen kunnen bereiken? Hoeveel sterker zou je staan in je werk? Hoe belooft dit boek dan impact? Het vertrekpunt van de auteurs is het feit dat mensen onbewuste en dus irrationele wezens zijn en slechts zeer beperkt gevoelig voor ratio en logica. Ze ontwikkelden en testten een stevige visie én enkele concrete technieken die de mens in dat onbewuste bereiken. Daar waar verandering écht tot stand komt en dat is een echte game changer! En... welk besluit neem je? - Je klikt nu weg omdat je denkt: 'weer zo'n verhaal over effectiviteit?' - Je parkeert die gedachte. En besluit om te leren hoe je tot anderen door kunt dringen en zo je impact sterk vergroot.

Biografie

Harrie van den Berg begon als trainer bij W.J. Reddin & Associates Nederland. Als HR directeur werkte hij onder andere bij Ordina en Optiver. Als adjunct directeur bij Ormit ontwikkelde hij een MBA-ontwikkelingsprogramma. "Hoe is het mogelijk dat de ene mens succesvoller is dan de andere: ook al beschikt hij over dezelfde capaciteiten?" Deze vraag was aanleiding voor Harrie's decennialange onderzoek naar onbewuste gedragspatronen. Als expert in slimme beïnvloeding van het onbewuste, ontwikkelde hij samen met Genieke het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken. Genieke Hertoghs werkte na haar studie Nederlandse Taal en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht 20 jaar lang als trainer, manager en directeur voor verschillende communicatiebureaus. Daarnaast droeg ze als bestuurslid haar steentje bij aan Logeion (beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals). In 2008 slaagde ze cum laude voor haar MBA-opleiding. Sinds 2012 is Genieke zelfstandig ondernemer en is zij specialist in effectief communicatiegedrag. Samen met Harrie ontwikkelde zij het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken. "Als je mensen skills leert op het niveau van gedrag, is het effect kortdurend. Als je je eigen onbewuste erbij betrekt én ervan uitgaat dat anderen ook onbewust zijn, ben je ineens in staat om langdurig impact te creëren."

Inhoudsopgave

INLEIDING 1. IMPACT Traditionele benaderingen: wat klopt er niet? Hoe bewust denken mensen eigenlijk? Onze bewuste gedachten: hoe bewust zijn die nou echt? 98% onbewust Hoe werkt het onbewuste dan? Irrationele keuzes: voorbeelden Wat als we wél bewust en rationeel waren? Zie je mensen als rationeel? Kleine kans op impact! Subconscious Impact: technieken voor impact In een notendop... 2. BEWUST VERSUS ONBEWUST: WAT BETEKENT DAT? Mentaal overschatten wij onszelf Onbewust irrationeel In hoeverre ben jij onbewust? Bewust en rationeel Welke dingen doe je waarschijnlijk bewust? In een notendop... 3. WAAROM HEBBEN ARGUMENTEN WEINIG IMPACT? Het ego Welke dingen zijn in het ego geprogrammeerd? De invloed van priming op ons gedrag Degene die je primet? Dat ben je zelf! Het effect van ons zelfbeeld op ons gedrag Zelfbeeld en ego Ego-expressie Bescherming van het ego: defensiemechanisme Defensiemechanisme en ons onbewuste In een notendop... 4. PUSHEN: COMMUNICEREN MET DE MINSTE IMPACT Wat is pushgedrag? Het desastreuze effect van pushgedrag... Waarom pushen we dan toch? Pushbril In een notendop... 5. IMPACT DOOR INZICHT De twee uitdagingen voor onbewuste communicatie Nudging: 50% impact door 50% inzicht Nudging maakt geen onderscheid Nudging werkt tijdelijk Groeiend inzicht 100% impact door 100% inzicht Wat weten we nu? Pushen is ineffectief Onbaatzuchtig respect... ... is niet doelloos Gedragsverandering zonder of met impact: een heel verschil Het ego van de ander een nieuw perspectief bieden Drie voorwaarden voor gedragsverandering met impact Enthousiasme is geen voorwaarde voor succes In een notendop... 6. HOEVEEL IMPACT KAN IK HEBBEN? Impact op gedrag Niveaus waarop je impact kunt hebben Niveau van capaciteit Niveau van overtuigingen Niveau van identiteit In een notendop... 7. DÉ SHOWSTOPPER VOOR IMPACT Pullen: de meest effectieve techniek voor impact Slim langs de showstopper In een notendop... 8. TOEGANGSPOORTEN ÉN TECHNIEKEN VOOR IMPACT Toegangspoort 1: onze gevoeligheid voor rollen Techniek: het voorstel Toegangspoort 2: onze gevoeligheid voor feiten Techniek: feedfacts Toegangspoort 3: onze gevoeligheid voor het oplossen van problemen Techniek: regievragen Aandachtspunt bij de regievraag: de kracht van scope Scopevergissingen Denkbereik vergroten: regievragen voor gevorderden Toegangspoort 4: onze nieuwsgierigheid Techniek: trigger Toegangspoort 5: het spotlight-effect Techniek: giving feelings In een notendop... 9. JOUW IMPACT VERGROTEN De rol van impact in relaties Alles draait om perceptie De magische grens Hoe passeer je de magische grens? Hoe win ik aan vertrouwen, regie en invloed? In een notendop... 10. IMPACT OP ANDEREN DOOR ONTWIKKELING VAN JEZELF Persoonlijke ontwikkeling in stappen Stap 1. inhibitie: beheers je Stap 2. haal je diploma's Stap 3. ken je talent Stap 4. overmeester je overtuigingen Stap 5. respecteer je identiteit Pullen en eigen overtuigingen Overtuigingen en ego-expressie Help, ik ben ego-expressief Pullbereik: beginner Pullbereik: gevorderd Hoe vergroot ik mijn pullbereik? In een notendop... 11. PRAKTISCHE SITUATIES: ZONDER EN MET IMPACT De vergadering push-vergadering pull-vergadering De zeepkist push-zeepkist pull-zeepkist Het sollicitatiegesprek push-sollicitatiegesprek pull-sollicitatiegesprek In een notendop... 12. DE ORGANISATIE MET IMPACT Ook een organisatie is irrationeel Stapsgewijs ontwikkelen naar een impactvolle organisatie Stap 1: bepaal het perceptieniveau Stap 2: betrek alle medewerkers Stap 3: betrek alle strategische factoren In een notendop... Verder lezen?

Details

EAN :9789082579918
Auteur: 
Uitgever :Commotion Publishing
Publicatiedatum :  14-05-2018
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :212 mm
Breedte :148 mm
Dikte :22 mm
Gewicht :405 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :247