Bemoediging

Willy Hoekstra


Nederlands | 03-09-2024 | 84 pagina's

9789085484967

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 17,50

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)




Korte beschrijving/Annotatie

Een duim omhoog werkt beter dan een middelvinger!

Tekst achterflap

In ‘Bemoediging’ neemt Willy Hoekstra ons mee op een inspirerende reis door de complexe lagen van moed en de positieve invloed van bemoediging in ons leven. Het boek opent met de vaststelling dat, ondanks de uitdagingen van onze wereld er een pad is naar een betere toekomst door bemoediging en een horizontale benadering van de samenleving. Hoekstra belicht het belang van moed in persoonlijke en sociale contexten en nodigt ons uit om onze houding ten opzichte van elkaar te transformeren. De inhoud van het boek is grondig en verrijkend, met gedetailleerde discussies over persoonlijkheidsontwikkeling, de kracht van bemoedigende woorden, en hoe we kunnen overstijgen van een gevoel van minderwaardigheid naar empowerment. De auteur gebruikt het leven van alledag, wetenschappelijke inzichten en persoonlijke anekdotes om lezers te begeleiden naar een dieper begrip van hoe moed en bemoediging onze interacties en levens kunnen vormgeven. Dit boek is niet alleen een leidraad voor persoonlijke groei maar ook een essentiële bijdrage aan de professionele praktijk van therapeuten, opvoeders, en leiders. Het biedt praktische instrumenten en strategieën om onszelf en anderen te bemoedigen, ondersteund door rijke theorieën en onderzoeken die de lezer zowel informeren als inspireren. Het is een must-read voor iedereen die streeft naar een samenleving waar moed en gemeenschapsgevoel hand in hand gaan om een betere wereld te creëren.

Slogan/Promotie

Ontdek de kracht van bemoediging en moed met 'Bemoediging' door Willy Hoekstra. Een must-read voor transformatieve groei.

Biografie

Willy Hoekstra is 33 jaar als leraar, ad-junct-directeur en intern begeleider werkzaam geweest in het basisonderwijs. Sinds 2005 heeft hij gewerkt hij als docent en studiecoach in de master SEN (Special Educational Needs) opleiding. In september 2007 is hij lesplaats Regiocoördinator voor de master SEN in Leeuwarden geworden. De Master SEN werd verzorgd door hogeschool Windesheim in Zwolle. Willy heeft zich verdiept in de Individual psychologie (Adleri- aanse Theorie) van Alfred Adler en is voorzitter, secretaris en webmaster van de NWIP (Nederlandse Werkgemeenschap Indi- vidual Psychologie). Tevens is hij actief in de zomerschool van R. Dreikurs (ICASSI: www.icassi.net). Willy is een gecertificeerd MI/SCL trainer. (Meervoudige Intelligentie/Structureel Coöperatief Leren van H. Gardner.) Hij is ook trainer in Building Learning Power van Prof Guy Claxton. Vertaler van het boek The Creative Force van B.L. Bettner: De ‘Creatieve Kracht’ Auteur van: Help… alle kinderen doen mee. Auteur van: Auf die Plätze fertig, los… .Alle Kinder machen mit! Auteur van: Handboek voor Dorpshuisbestuurders en MFC’s. Auteur van: Fan Eartiids nei Hjoed De Dei (150 Jier Toaniel mei passy yn Hurdegaryp)  

Inhoudsopgave

Inhoud Hoofdstuk 1. Wat is moed? 9 Hoofdstuk 2. Moed in de context 12 Hoofdstuk 3. Wie ben ik? 17 Hoofdstuk 4. Moed versus prijzen 20 Hoofdstuk 5. De basisbehoeften van mensen 23 Hoofdstuk 6. Het veranderingsproces 29 Hoofdstuk 7. De definitie van moed en bemoedigen 35 Hoofdstuk 8. Zaken die bemoediging concreter maken 41 Hoofdstuk 9. Bemoediging versus ontmoediging 50 Hoofdstuk 10. De moed om niet volmaakt te zijn 55 Hoofdstuk 11. De relatie tussen opvoeden en bemoediging 58 Hoofdstuk 12. Hoe gaat dat dan in de praktijk: bemoedigen 63 Hoofdstuk 13. Tot slot 69 Literatuur 71 Bronnen 73 Bijlage A. Moed 75 Bijlage B. De taal van bemoediging 77 Bijlage C. Het proces van therapeutische bemoediging 79

Details

EAN :9789085484967
Auteur: 
Uitgever :Vrije Uitgevers, De
Publicatie datum :  03-09-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :210 mm
Breedte :148 mm
Dikte :8 mm
Gewicht :173 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :84