Merken en satire

Marnix Langeveld


Nederlands | 15-12-2015 | 107 pagina's

9789086920570

Paperback / softback


€ 14,95

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar




Tekst achterflap

Er zijn heel wat voorbeelden van merkgebruik door cabaretiers. Ronald Goedemondt heeft (de geurkaarsen van) Sissy Boy afgebrand, Veldhuis & Kemper hebben vrijwel een hele voorstelling gewijd aan Club Robinson en over welk bekend merk heeft Lebbis eigenlijk geen tirade gehouden? Maar mag dat eigenlijk wel? En als een cabaretier dat mag zéggen, zou een columnist dat dan ook mogen schrijven? Of tekenen, in het geval van spotprenten en cartoons? Kortom: hoe staat het met de ruimte voor satire in het merkenrecht? Aan de hand van de beruchte 'Buckler-affaire' van Youp van 't Hek en vele andere aansprekende voorbeelden, probeert dit boekje een antwoord te geven op die vraag.

Details

EAN :9789086920570
Auteur: 
Uitgever :deLex B.V.
Publicatie datum :  15-12-2015
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :203 mm
Breedte :137 mm
Dikte :8 mm
Gewicht :167 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :107