Leerlingen intrinsiek motiveren

Waarom we allemaal willen leren

EAN:  9789401480901
Publicatiedatum:   24-08-2022
Uitvoering:  Paperback / softback
Taal:  Nederlands
Aantal bladzijden:  152

  Bestelbaar

WAAROM ZIJN SPELEN EN LEREN (BIJNA) HETZELFDE?
WELK GEVAAR SCHUILT ER IN TE VEEL TOETSEN?
WAT ZIJN DE TIEN MOTIVATIE-VERBODEN?

Leraren en opvoeders denken vaak dat ze concrete instructies moeten geven om leerlingen te motiveren. Zo komen ze van input tot de gewenste output. Maar een goede motivator vraagt niet meteen aan anderen om iets te doen, hij of zij durft juist de controle los te laten en dwang weg te nemen.

Leerlingen intrinsiek motiveren bespreekt de manier waarop we de ontwikkeling van kinderen en jongeren zo positief mogelijk beïnvloeden. Niet het behalen van goede resultaten is belangrijk, wel het stimuleren van aangeboren nieuwsgierigheid. Want juist door spontaan spelplezier zijn leerlingen beter in staat om te leren.

Dit boek is een pleidooi voor meer compassie, meer speelruimte en minder druk in het onderwijs. Het verkent zo waar het begrip 'intrinsieke motivatie' voor staat.
Allerlei nuttige tips en verhalen laten zien wie wij mensen, kinderen en jongeren voorop, echt zijn: sociaal, spelend, en nieuwsgierig om te leren.

Intrinsieke motivatie als de motor voor beter onderwijs

    EAN: 9789401480901
    Auteur: 
    Uitgever: Terra - Lannoo, Uitgeverij
    Publicatiedatum:   24-08-2022
    Uitvoering: Paperback / softback
    Taal: Nederlands
    Hoogte: 240 mm
    Breedte: 172 mm
    Dikte: 11 mm
    Gewicht: 330 gr
    Voorraad:  Bestelbaar
    Aantal bladzijden: 152