Media en innovatie in een veranderende samenleving


Nederlands | 16-11-2021 | 227 pages

9789461172280

Paperback / softback


€ 25,00

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Tekst achterflap

Onze media staan vandaag voor gigantische uitdagingen. Businessmodellen worden grondig door elkaar geschud, mediagebruik verschuift van klassieke mediakanalen richting online en mobiel, en lokale mediamerken nemen het steeds meer op tegen internationale spelers zoals Netflix, Facebook of YouTube. Waar we onze favoriete fictiereeksen kijken, welke persoonlijke data we delen met anderen, waar we betrouwbaar nieuws halen en wie beweert geloofwaardig nieuws te brengen: allen zijn ze het laatste decennium aan grote verandering onderhevig. Tegelijkertijd wordt onze samenleving complexer en geconfronteerd met polarisering en de uitholling van het democratisch debat, uitdagingen op het vlak van inclusie en diversiteit, en de blijvende bestendiging van maatschappelijke ongelijkheid. Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’, een onderzoekssamenwerking tussen VRT, Universiteit Gent en Vrije Universiteit Brussel. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen deze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap.

Biografie

Tom Evens is professor Media-industrieën en Technologiebeleid aan de Universiteit Gent en verbonden aan de onderzoeksgroep imec-mict-UGent. Hij is medehouder van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’ en publiceerde veelvuldig over recente ontwikkelingen in de media- en technologie-industrie, met specifieke aandacht voor streaming- en televisieplatformen, televisiesportrechten en digitale radio. Tim Raats is professor Mediastudies aan de vakgroep Communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel. Bij het onderzoekscentrum imec-SMIT-VUB leidt hij de Media Economics and Policy Unit. Tim is medehouder van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’ en specialiseert zich in Vlaams en Europees mediabeleid en audiovisuele productie in kleine landen.

Details

EAN :9789461172280
Uitgever :BORGERHOFF & LAMBERIGTS
Publicatiedatum :  16-11-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :241 mm
Breedte :161 mm
Dikte :12 mm
Gewicht :453 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :227