Betrokkenheid!
Robert J. Marzano-Debra J. Pickering-Tammy Heflebower
Nederlands | 16-08-2016 | 200 pagina's
9789461182227
Hardback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 49,00
Korte beschrijving/Annotatie
In dit boek geeft Marzano inzicht in de factoren die een rol spelen bij aandacht en betrokkenheid in de klas. Hij licht aan de hand van 16 concrete lesstrategieën toe hoe je betrokkenheid kunt creëren
Tekst achterflap
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen.
Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op! Robert Marzano werkt hierbij vanuit 4 vragen die je kunt stellen vanuit het perspectief van een leerling:
- Hoe voel ik me?
- Ben ik geïnteresseerd?
- Is dit belangrijk?
- Kan ik dit?
De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. In zijn boek geeft Marzano 16 concrete strategieën om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.
Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.
Slogan/Promotie
Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op! In dit boek licht Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen: Hoe voel ik me?, Ben ik geïnteresseerd? Is dit belangrijk? Kan ik dit?
De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Dit boek biedt inspiratie voor het creëren van een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.
Biografie
Dr. Robert J. Marzano is medeoprichter en CEO van Marzano Research Laboratory in Denver, Verenigde Staten. In veertig jaar in het onderwijs heeft hij als spreker en trainer met vele leraren gewerkt en hij heeft meer dan 30 boeken en 150 artikelen geschreven. Onderwerpen die veel in zijn werk zijn terug te vinden, zijn instructie, toetsen, bepalen en invoeren van methodieken, cognitie, effectief leidinggeven en schoolleiding. Boeken van zijn hand zijn onder andere The Art and Science of Teaching (in Nederland uitgebracht onder de titel De kunst en wetenschap van het lesgeven), Leaders of Learning, On Excellence in Teaching, Effective Supervision, The Classroom Strategies Series, Using Common Core Standards to Enhance Classroom Instruction and Assessment, Vocabulary for the Common Core en Teacher Evaluation That Makes a Difference. Zijn praktische vertalingen van de meest recente onderzoeksresultaten en theorieën naar de alledaagse praktijk zijn over de hele wereld bekend en worden overal door leraren en schoolleiding gebruikt. Hij heeft zijn bachelor behaald op het Iona College in New York, een master op de Seattle University en een doctoraat aan de University of Washington.
Details
EAN : | 9789461182227 |
Uitgever : | Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij |
Vertaler : | Frans Collignon |
Publicatie datum : | 16-08-2016 |
Uitvoering : | Hardback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 360 mm |
Breedte : | 217 mm |
Dikte : | 17 mm |
Gewicht : | 998 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 200 |
Keywords : | aandacht;doorzetten;onderwijsstrategie |