10 denkkaders om leren zichtbaar te maken

John Hattie-Klaus Zierer


Nederlands | 18-10-2021 | 176 pagina's

9789461183033

Hardback


  Bekijk inkijkexemplaar

46,00

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar




Korte beschrijving/Annotatie

Dit boek beschrijft de denkkaders (hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin) die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen.

Tekst achterflap

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze praktische gids met vragenlijsten, schema’s, checklists en oefeningen laat voor elke school precies zien hoe de denkkaders kunnen worden toegepast.

Voor 10 denkkaders om leren zichtbaar te maken bewerkten John Hattie en Klaus Zierer de resultaten uit Hatties indrukwekkende boek Leren zichtbaar maken tot tien denkkaders voor succesvolle leerkrachten en docenten.
Elk hoofdstuk begint met zelfreflectievragen over het denkkader (bijvoorbeeld of je er goed in bent, wat je doel is, enzovoort), een korte schets om het denkkader tastbaar te maken en de leerdoelen met betrekking tot het denkkader. Daarna volgt een bespreking van factoren uit Leren zichtbaar maken die het denkkader ondersteunen. Elk hoofdstuk sluit af met voorstellen voor en voorbeelden van handelen, een checklist voor het handelen en oefeningen.

"10 denkkaders om leren zichtbaar te maken is een zeer praktische gids voor scholen en leerkrachten om de tien denkkaders en het succes van de leerkracht – en dus van de leerling – te maximaliseren."
prof. dr. dr.h.c. Paul A. Kirschner
universiteitshoogleraar en hoogleraar Onderwijspsychologie (i.h.b. Leren en Cognitie), Open Universiteit.

Dit is een heruitgave is van 10 mindframes om leren zichtbaar te maken.

Slogan/Promotie

De auteurs beschrijven hoe scholen en leerkrachten de tien denkkaders en het succes van de leerkracht – en dus van de leerling – kunnen maximaliseren. Dit praktische boek met vragenlijsten, schema’s, checklists en oefeningen laat voor elke school precies zien hoe de denkkaders kunnen worden toegepast.

Biografie

Professor John Hattie is sinds maart 2011 directeur van Melbourne Education Research Institute van de Universiteit van Melbourne. Hij is tevens bijzonder hoogleraar Onderwijs aan de Universiteit van Auckland. Hattie is de senior adviseur voor het Leren Zichtbaar Maken programma voor scholen. Prof John Hattie is één van Nieuw-Zeeland's meest internationaal befaamde academici. Hij is zowel professor en voorzitter van de Educational Research Methodology aan de Universiteit van North Carolina. Professor Hattie adviseert regelmatig de overheden in Nieuw-Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Hij is auteur of co-auteur van 17 boeken en meer dan 500 artikelen.

Details

EAN :9789461183033
Auteur: 
Uitgever :Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij
Vertaler : Frans Collignon
Publicatie datum :  18-10-2021
Uitvoering :Hardback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :248 mm
Breedte :178 mm
Dikte :17 mm
Gewicht :655 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :176
Keywords :  denkkader;hattie;leerresultaten;leren zichtbaar maken;mindframe;visible learning