Reclame- en marketingregels in de financiële sector

N. Boomsma-R.M.Th.F. Bos-van Zijp


Nederlands | 17-03-2023 | 323 pagina's

9789462513129

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 66,50

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar




Tekst achterflap

Moet in een advertentie, waarin reclame wordt gemaakt voor betalen in termijnen, de kredietwaarschuwing ‘Let op! Geld lenen kost geld’ opgenomen worden? Hoe neem je in een internetbanner een risico-indicator op? Is een persbericht ook reclame? Dit zijn vragen waar reclamemakers in de financiële sector tegenaan lopen. Naast de regels van het financiële toezichtrecht, moeten financiële ondernemingen zich ook houden aan de regels uit het Burgerlijk Wetboek over misleidende reclame en oneerlijke handelspraktijken. En om klachten te voorkomen bij de Reclame Code Commissie, is het van belang om te weten welke (bijzondere) reclamecodes van toepassing zijn. Behalve de regels die zien op de inhoud van een reclame-uiting (reclameregels), worden ook de regels behandeld voor het benaderen van (potentiële) klanten met reclame (marketingregels). Denk aan het spamverbod of regels voor het gebruik van cookies. De regels die voortvloeien uit zelfregulering en de Gedragscode Promotionele Kansspelen komen eveneens aan bod. Dit boek biedt aldus een uitgebreid overzicht van reclame- en marketingregels waar de financiële sector rekening mee moet houden. Het is daarmee een bruikbaar handboek voor de financiële praktijk. Niet alleen voor makers van reclame- en marketingmaterialen, maar ook voor bedrijfsjuristen en medewerkers van compliance-afdelingen die deze beoordelen.

Details

EAN :9789462513129
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Paris B.V.
Publicatie datum :  17-03-2023
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :245 mm
Breedte :160 mm
Dikte :23 mm
Gewicht :644 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :323
Reeks :  Financieel Juridische Reeks