Communiceren als het (nog niet) brandt


Nederlands | 05-08-2022 | 200 pages

9789464014464

Paperback / softback


€ 32,00

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Tekst achterflap

Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid.


Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Weinig boeken beschrijven hoe je daarmee kunt omgaan. Bovendien leven we in een tijd waarin iedereen torenhoge verwachtingen heeft van communicatie en het zelf vaak beter weet. Onderduiken of de vlucht vooruit? Schuld bekennen of de paraplu opentrekken? Excuses of in de aanval gaan? De CEO of de woordvoerder het woord laten voeren? Wat is vandaag de juiste reactie?


Aan de hand van 20 jaar ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline De Ridder een handleiding voor communicatieprofessionals en -managers, maar evengoed voor iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Dit boek weegt pro’s en contra’s af en toont hoe je kunt leren uit fouten. Want communicatie is dan misschien geen exacte wetenschap, maar het buikgevoel kan zeker worden aangescherpt.

Details

EAN :9789464014464
Auteur: 
Uitgever :Pelckmans uitgevers
Publicatiedatum :  05-08-2022
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :245 mm
Breedte :165 mm
Dikte :15 mm
Gewicht :378 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :200
Trefwoorden :  bedrijfscommunicatie;bedrijfsimago;communicatiemanagement;public relations;strategisch management