De inzet van touchpoints


Nederlands | 09-09-2020 | 132 pages

9789492272133

Paperback / softback


  Lees hier de eerste pagina``s....

€ 22,95

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Korte beschrijving/Annotatie

Over mediaplanning en de rol van touchpoints in de fase van de customer journey waarin de afnemer zich bevindt. Met voorbeelden van een mediaplan en een media-inzetmatrix.

Tekst achterflap

Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden.

In het boek De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen, en categoriseert deze onder meer in het BOE-model. Zij laat zien welke touchpoints geschikt zijn in de verschillende fases van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, en welke KPI’s relevant zijn om de effectiviteit van de inzet van touchpoints te kunnen meten. De auteur legt uit hoe een mediaplan tot stand komt en illustreert dit met een casus. Ze gebruikt hierbij inzichten uit de praktijk van grote mediabureaus. Ze doet dit alles in een no-nonsense-stijl waardoor de lezer snel en inzichtelijk wordt geïnformeerd.

Dit boek is voor mbo- en hbo-studenten communicatie en media, marketing, multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is ook geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning.

Biografie

Renée van Zijl is eigenaar van educatieve uitgeverij Econtentenzo. Zij is specialist in het onderwijs en in educatieve content.

Inhoudsopgave

INLEIDING 1 BASISBEGRIPPEN 1.1 BEREIK 1.2 CONTACTFREQUENTIE 1.3 MEDIABELEVING 1.4 ATTENTIEWAARDE 1.5 VLUCHTIGHEID 1.6 ENGAGEMENT 1.7 SENTIMENT 1.8 COMMUNICATIEVERMOGEN 1.9 BEHEERSBAARHEID 1.10 KOSTEN COMMUNICATIEMIDDELEN 2.1 RECLAME 2.2 BRANDED CONTENT 2.3 ONLINE COMMUNICATIE 2.4 NON-SPOT ADVERTISING 2.5 WORD OF MOUTH 2.6 DIRECTE COMMUNICATIE 2.7 SALESPROMOTION 2.8 PUBLIC RELATIONS 2.9 SPONSORING 2.10 EVENEMENTEN 2.11 BRANDACTIVATIE 3 COMMUNICATIEKANALEN 3.1 INTERNET 3.2 NIEUWSMEDIA 3.3 DAGBLADEN 3.4 MAGAZINES 3.5 TELEVISIE 3.6 RADIO 3.7 ONLINE VIDEO 3.8 ONLINE AUDIO 3.9 SOCIAL MEDIA 3.10 BIOSCOOP 3.11 OUT OF HOME MEDIA 4 TYPOLOGIEEN VAN TOUCHPOINTS 4.1 GESPROKEN, GEDRUKT, AUDIOVISUEEL EN DIGITAAL 4.2 CORPORATE, INTERNE EN MARKETINGCOMMUNICATIE 4.3 BOUGHT, OWNED EN EARNED MEDIA 4.4 PULL EN PUSH 4.5 BRANDING EN PERFORMANCE MEDIA 4.6 MATE VAN INTERACTIVITEIT 5 TOUCHPOINTS IN DE CUSTOMER JOURNEY 5.1 CUSTOMER JOURNEY 5.2 AANKOOPFUNNEL 5.3 5 IT’S-MODEL CUSTOMER JOURNEY BIJ MARKYOURNAME 6 MEDIAPLANNING 6.1 MARKETINGSTRATEGIE 6.2 COMMUNICATIESTRATEGIE 6.3 MEDIAPLANNING 6.4 DATA BIJ MEDIAPLANNING MEDIAPLANNING BIJ KLEERTJES.COM INTRODUCTIECAMPAGNE MORA TOSTINI REGISTER VERDER LEZEN MET DANK AAN

Details

EAN :9789492272133
Auteur: 
Uitgever :Vrije Uitgevers, De
Publicatiedatum :  09-09-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :229 mm
Breedte :171 mm
Dikte :11 mm
Gewicht :343 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :132
Trefwoorden :  communicatiekanaal;communicatiemiddel;customer journey;media;mediaplan;touchpoint