Communicatietheorie


Nederlands | 30-07-2020 | 198 pages

9789492272140

Paperback / softback


  Lees hier de eerste pagina``s....

€ 27,50

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)




Korte beschrijving/Annotatie

Communicatietheorie legt op een toegankelijke manier uit wat communicatie tussen mensen is. Voor iedereen die geïnteresseerd is in het fenomeen communicatie.

Tekst achterflap

Iedereen communiceert. Maar wat is communicatie eigenlijk? Voor communicatieprofessionals of iedereen die dat wil worden, biedt deze inleiding in de communicatietheorie zicht op dat zo opvallende en toch gemaskeerde fenomeen in onze maatschappij. Kort en krachtig beschrijft Désirée van Osch de basics van communicatie op een deskundige en prettig leesbare wijze. Dit levert snel en accuraat een grote dosis kennis voor een waardevol vakgebied.

Biografie

Désirée van Osch is schrijver in communicatie, marketing en media.

Inhoudsopgave

Inleiding 1 Basisbegrippen 1.0 Betekenisgeving 1.1 Zender 1.2 Ontvanger 1.3 Tekens 1.4 Code 1.5 Betekenisniveaus 1.6 (En)coderen en decoderen 1.7 Intentie 1.8 Boodschap 1.9 Medium, kanaal, communicatiemiddel 1.10 Ruis 1.11 Richting en invloed 1.12 Feedback 1.13 Effecten 1.14 Geslaagdheid 1.15 Informatie 1.16 Communicatie 2 Informatie en communicatie 2.1 Dragers van informatie 2.2 Informatiewaarde 2.3 Informatieverkeerspatronen 2.4 Informatieselectiemechanismen 2.5 Non-verbale informatieoverdracht 3 Communicatiesystemen 3.1 Plaats en tijd 3.2 Intrapersoonlijke communicatie 3.3 Interpersoonlijke communicatie 3.4 Groepscommunicatie 3.4 Massacommunicatie 3.5 Massazelfcommunicatie 4 Communiceren 4.1 Visies op communiceren 4.2 Kenmerken van communiceren 4.3 Communicatiemodellen 4.4 Communicatieprocessen 4.5 Communicatiemanieren 4.6 Communicatiemiddelen 4.7 Effecten van communiceren 5 Essentials van communiceren 5.1 De eerste beslissingen 5.2 Informatieverwerking 5.3 Gedragsbeïnvloeding 5.4 Semantische strategie 5.5 Luisteren Nawoord Literatuur Register

Details

EAN :9789492272140
Auteur: 
Uitgever :Vrije Uitgevers, De
Publicatiedatum :  30-07-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :215 mm
Breedte :140 mm
Dikte :16 mm
Gewicht :294 gr
Voorraad :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal bladzijden :198
Trefwoorden :  communicatie;communicatiemiddel;communicatiemodel;communicatieproces;communicatiesysteem;communicatietheorie;communiceren;informatie en communicatie