Nederlands | 30-07-2020 | 198 pages
9789492272140
Paperback / softback
Communicatietheorie legt op een toegankelijke manier uit wat communicatie tussen mensen is. Voor iedereen die geïnteresseerd is in het fenomeen communicatie.
Iedereen communiceert. Maar wat is communicatie eigenlijk? Voor communicatieprofessionals of iedereen die dat wil worden, biedt deze inleiding in de communicatietheorie zicht op dat zo opvallende en toch gemaskeerde fenomeen in onze maatschappij. Kort en krachtig beschrijft Désirée van Osch de basics van communicatie op een deskundige en prettig leesbare wijze. Dit levert snel en accuraat een grote dosis kennis voor een waardevol vakgebied.
Désirée van Osch is schrijver in communicatie, marketing en media.
Inleiding 1 Basisbegrippen 1.0 Betekenisgeving 1.1 Zender 1.2 Ontvanger 1.3 Tekens 1.4 Code 1.5 Betekenisniveaus 1.6 (En)coderen en decoderen 1.7 Intentie 1.8 Boodschap 1.9 Medium, kanaal, communicatiemiddel 1.10 Ruis 1.11 Richting en invloed 1.12 Feedback 1.13 Effecten 1.14 Geslaagdheid 1.15 Informatie 1.16 Communicatie 2 Informatie en communicatie 2.1 Dragers van informatie 2.2 Informatiewaarde 2.3 Informatieverkeerspatronen 2.4 Informatieselectiemechanismen 2.5 Non-verbale informatieoverdracht 3 Communicatiesystemen 3.1 Plaats en tijd 3.2 Intrapersoonlijke communicatie 3.3 Interpersoonlijke communicatie 3.4 Groepscommunicatie 3.4 Massacommunicatie 3.5 Massazelfcommunicatie 4 Communiceren 4.1 Visies op communiceren 4.2 Kenmerken van communiceren 4.3 Communicatiemodellen 4.4 Communicatieprocessen 4.5 Communicatiemanieren 4.6 Communicatiemiddelen 4.7 Effecten van communiceren 5 Essentials van communiceren 5.1 De eerste beslissingen 5.2 Informatieverwerking 5.3 Gedragsbeïnvloeding 5.4 Semantische strategie 5.5 Luisteren Nawoord Literatuur Register
EAN : | 9789492272140 |
Uitgever : | Vrije Uitgevers, De |
Publicatiedatum : | 30-07-2020 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal : | Nederlands |
Hoogte : | 215 mm |
Breedte : | 140 mm |
Dikte : | 16 mm |
Gewicht : | 294 gr |
Voorraad : | POD (Beschikbaar als print-on-demand.) |
Aantal bladzijden : | 198 |
Trefwoorden : | communicatie;communicatiemiddel;communicatiemodel;communicatieproces;communicatiesysteem;communicatietheorie;communiceren;informatie en communicatie |